Буднаера-Епохалнивремена
Буднаера-Епохалнивремена: Новини и горещи теми от България и света
Събития+ | Открития+ | Китай | Фалун Гонг | Наследство



spacer
Gary Feuerberg, Epoch Times 28.10.2012

Китайските държавни медии прикриват истината за меламина

 

ChinaScope (наблюдател на китайските медии) съобщи, че статията на официалните новинарски агенции на Китайската народна република (КНР) за безопасността на заразеното с меламин мляко, публикувана миналия септември, е изключително подвеждаща. Впечатлението, което въпросната статия остава е, че американският регулаторен орган, Администрацията по храните и лекарствата, е заключила след своите лабораторни тестове, че заразеното с меламин мляко от Китай е безопасно за консумация.

На 19-и септември 2008 г. новинарската агенция Шинхуа (Xinhua, Синхуа, рус.) съобщи, че Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) и Европейската институция за безопасност на храните (EFSA) са направили научни изследвания за безопасните нива на меламина.

Това стана в момент, когато докладите за заразеното с меламин мляко на прах растяха ежедневно и до края на м. ноември над 50 000 деца в Китай бяха хоспитализирани, третирани и изписани, според здравното министерство на Китай, като бе съобщено за поне четири детски смъртни случая.    

В своя доклад Шинхуа цитира Централното правителство на КНР относно тестовете на FDA за заразеното мляко от Китай:

„Според медицински експерти, Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) и Европейската институция за безопасност на храните (EFSA), заедно с нашите здравни власти, са извършили научни изследвания за безопасните нива на меламина. Съгласно най-стриктните тестови стандарти е безопасно за възрастен индивид със средно телесно тегло [132 фунта, или ~60 кг.] да пие под два литра мляко (или до 8 опаковки от по 250 милилитра) на ден с горепосоченото количество меламин. До днес няма никакви диагностицирани случаи на камъни в пикочната система, причинени от консумацията на тези млечни продукти.”

В отговор на запитване на EpochTimes, говорителката на FDA, Джуди Лион, каза, че те не са публикували никаква информация за безопасни нива на меламина. Вместо това, FDA публикува информация, предупреждаваща американските потребители да не купуват никакво произведено в Китай детско мляко.

ChinaScope заключава, че понеже китайските институции нямат компетентност относно безопасността на храните, Шинхуа въвлича FDA и EFSA в своята публикация. С комбинирането на резултати от три източника, включително FDA, Шинхуа успява да създаде впечатлението, че или самата FDA е направила тестовете за нивата на безопасност на меламина, или поне е подкрепила такива тестове и поддържа заключението, че меламинът не е опасен за здравето на хората.

Космическата история написана преди да е станала

Друг случай, цитиран от ChinaScope относно фабрикации от страна на контролираната от Китайската комунистическа партия новинарска агенция Шинхуа, представлява подробен репортаж за успеха на излетял и обикалящ около Земята китайски космически кораб. Този репортаж носеше дата 27-и септември, т.е. датата на излитането, но бе публикуван на 25-и септември, или два дни преди да се случи всичко описано в репортажа.   

На 27-и септември Шинхуа се извини публично за станалото, като го нарече „оперативна грешка”.

Имайки предвид държавния [т.е. на комунистическата партия] монопол при отразяването на събитията от национално значение в Китай, ChinaScope отбелязва, че човек не може да не се запита какъв е процента на истината в държавните медии.  

"От събития като Великия скок през 1958 г., до Културната революция, избиванията на площад Тянанмен през 1989 г., до преследването на Фалун Гонг, започнало през 1999 г., Шинхуа е била винаги въвлечена във фабрикуване на новини. Изфабрикуваните новинарски статии от Шинхуа срещу Фалун Гонг през 1999 г. са оценени на хиляди”, писа Epoch Times на 28-и септември.  

Най-голямата новинарска агенция в света, Шинхуа, е цитирана все по-често като най-достоверният новинарски източник, а една трета от репортажите за Китай, показвани от Google News, идват от тази агенция, и нейният директор има ранг на министър, уведомява Репортери без граници.

Създадена от Мао Дзедунг, Шинхуа получава своето име през януари 1937 г. Пак според Репортери без граници, специално подбрани журналисти правят за Шинхуа едни репортажи, които показват официалното становище, и други, класифицирани „за вътрешна употреба”, които са предназначени за лидерите на държавата.   

„Шинхуа си остава в сърцето на системата за цензура и дезинформация, създадена от Китайската комунистическа партия (ККП), когато тя идва на власт през 1949 г.”, казват през 2005 г. Репортери без граница.  

ChinaScope е организация за наблюдение и разследване на медии, събираща и превеждаща от китайски език репортажи и документи, които обикновено са недостъпни на Запад. Нейното съдържание предоставя прозорец в политиката на китайския комунистически режими, неговите официални отношения и социално развитие, променяйки възгледите на Запада [за Китай], гласи уебсайта на организацията. ChinaScope е базирана във Вашингтон и е собственост на Global Communications Association, Inc.,  независима, безпристрастна, 501(c)3, некомерсиална организация.

Мненията на редакцията и на автора/ите могат да не съвпадат.

Ако този материал Ви харесва, помогнете ни да го популяризираме чрез бутончетата за споделяне отдолу.

Благодарим Ви!

  

Последни публикации